Autor listom Židom sám potvrdzuje, že veriaci musia neustále bojovať proti hriechu: „Preto aj my, obklopení takým veľkým zástupom svedkov, odhoďme všetku príťaž a hriech, čo nás opantáva a vytrvajme v behu, ktorý máme pred sebou. Upierajme zrak na Ježiša, pôvodcu a dokonávateľa našej viery. Miesto radosti, ktorá sa mu ponúkala, pretrpel muky na kríži, pohrdol potupou a teraz sedí po pravici Božieho trónu. Myslite na toho, ktorý zniesol od hriešnikov voči sebe také protirečenie, aby ste neochabovali a neklesali na duchu. V boji proti hriechu ste neodporovali až do krvi.“ (Žid 12,1-4)
Ďalšiu falošnú „doktrínu“ odvodili veriaci Hypermilosti zo skutočnosti, že človek je duchovná bytosť, ktorá má dušu a žije v tele. Vyznávajú, že tieto tri súčasti človeka a ich funkcionalita je od seba oddeliteľná, a keďže duša človeka je pri obrátení spasená, skutky tela sú od toho úplne nezávislé, teda nemajú žiadny vplyv na dušu. Inak povedané tvrdia, že hriechy, ktoré sme vykonali po obrátení, nie sú ozajstnými hriechmi. Odvolávajú sa na to, že „naše telo nemôže ovplyvniť našu identitu“.
Vysvetľujú si to tak, že namiesto vyznania hriechov majú ospravedlnenie, pretože nie oni vykonali hriech, ale ich telo, veď „hriech je obmedzený len na telo“. Podstata našej bytosti je dokonalý duch, teda podľa nich skutky tela nemajú vplyv ani na naše životy, ani na naše spasenie.
Ako povedal istý kazateľ: „... to, že sme posvätení, neznamená, že sme oddelení pre Boha, ale že Boh nás činí dokonalými.“ Svoje tvrdenie uzavrel tým, že síce aj on vykoná hriech (samozrejme to neodporúča, „ale zostaňme pri tom, že niekedy hriech urobíme“), hriech ho neidentifikuje žiadnym spôsobom.
Hoci apoštol Peter takto napomína veriacich: „Milovaní, povzbudzujem vás ako cudzincov a pútnikov, aby ste sa zdržiavali telesných žiadostí, ktoré bojujú proti duši. Vaše správanie medzi pohanmi nech je vzorné, aby tí, čo vás teraz osočujú ako zločincov, videli vaše dobré skutky a v deň navštívenia za to oslavovali Boha.“ (1Pt 2,11-12)
Prirodzeným dôsledkom konečného princípu odpustenia hriechov je tvrdenie, podľa ktorého „každý, kto sa obrátil, je aj spasený“. Niektorí idú ešte ďalej. Dvaja kazatelia Hypermilosti vo svojej knihe tvrdia, že Boh nakoniec každého zachráni, bez ohľadu na to, či sa obrátil, alebo nie.
Kazatelia Hypermilosti považujú samotné upozornenie na hriech za odsúdenie, čím sa nevyhnutnou súčasťou hypermilosti stáva „hypertolerancia“, a tak má v zboroch vplyv hriechu obrovský priestor.
Uvedené javy pravdepodobne zapríčinili bezpodmienečné prijatie „homosexuálnych kresťanov“ a vznik tzv. spoločenstiev sympatizantov homosexuálov. Medzi spomínanými príkladmi od autora je aj tento „homosexuálno-kresťanský“ výrok na Facebooku: „Aké je dobré stretnúť sa s čoraz viacerými kresťanmi na nudistických plážach! Aj toto je dôkazom toho, že cirkev zhadzuje reťaze náboženského útlaku v ďalšej sexuálnej oblasti.“ V hnutí Hypermilosť je náboženstvo všeobecne vnímané ako jav „zviazanosti“, pripútania sa či „držiaci sa v diktatúre“. Brown cituje mnoho takých, väčšinou amerických učiteľov, podľa ktorých sa od čias Kalvína a Luthera, teda počas 500 rokov, neudiala v cirkvi žiadna obnova. To konkrétne zmení reformácia Hypermilosti. Úplne však zabúdajú napríklad na prebudenie na Azusa Street v USA spolu s významnými kazateľmi a učiteľmi 20. storočia.